Winkelmand

Algemene Voorwaarden SERVICE4COFFEE

GEVESTIGD EN KANTOORHOUDEND TE HUISSEN. INGESCHREVEN ONDER NUMMER 90704169 BIJ DE KAMER VAN KOOPHANDEL.

I ALGEMEEN DEEL

  1. ALGEMEEN

1.1. De definities. In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

Ondernemer: SERVICE4COFFEE BV
Afnemer: de wederpartij van ondernemer
Voorwaarden: deze algemene voorwaarden

Service4Coffee logo

1.2. De Voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen en overeenkomsten waarbij Ondernemer goederen en/of diensten van welke aard ook aan Afnemer levert, ook indien deze niet (nader) in deze Voorwaarden zijn omschreven. De toepasselijkheid van eventuele algemene voorwaarden van Afnemer wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.

1.3. Afwijkingen van de Voorwaarden kunnen slechts uitdrukkelijk  schriftelijk overeengekomen worden. Overeengekomen afwijkingen regarderen niet de gelding van de overige voorwaarden en gelden nimmer voor meer dan één transactie.

1.4. Indien Afnemer een natuurlijk persoon is, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, blijven de artikelen van de Voorwaarden of de onderdelen daarvan die voor Afnemer onredelijk bezwarend zijn en dus voorkomen op de lijst als bedoeld in art. 6:236 BW, dan wel overigens in strijd zijn met bepalingen van dwingend (consumenten)recht, buiten toepassing.

1.5. Afnemer kan geen rechten en verplichtingen die uit de gesloten en te sluiten overeenkomst(en) voortvloeien en waarvan de Voorwaarden onderdeel uitmaken, zonder toestemming van Ondernemer aan derden overdragen. Evenmin zijn deze rechten en verplichtingen vatbaar voor overgang van rechtswege.

  1. AANBIEDINGEN.

2.1. Tenzij uitdrukkelijk anders is vermeld en/of de aanbiedingen van Ondernemer een termijn voor aanvaarding bevatten, zijn deze vrijblijvend. Ondernemer is bevoegd binnen vijf werkdagen na aanvaarding van een aanbieding door Afnemer, deze te herroepen.

2.2. De door Ondernemer in welke vorm en op welke wijze dan ook verstrekte informatie met betrekking tot de door haar aangeboden producten is zo nauwkeurig mogelijk, maar kan nietmeer dan een algemene voorstelling van het gebodene geven. Afnemer moet derhalve onder andere rekening houden met de normale en/of in de branche gebruikelijke marges c.q afwijkingen. Met name moet hij ten aanzien van in catalogi en brochures van Ondernemer voorkomende afbeeldingen en/of beschrijvingen rekening houden met afwijkingen, al dan niet het gevolg van wijzigingen in de toegepaste constructie en/of het productieproces. Afwijkingen ontslaan Afnemer niet van zijn

verplichtingen uit de overeenkomst. Ondernemer aanvaardt ter zake geen aansprakelijkheid.

  1. INHOUD OVEREENKOMST / WIJZIGINGEN.

3.1. Tot bewijs van de inhoud van de overeenkomst strekt onder meer de omschrijving daarvan in de door Ondernemer aan Afnemer toe te zenden schriftelijke bevestiging. Afnemer dient deze binnen acht werkdagen na ontvangst daarvan voor akkoord ondertekend aan Ondernemer te retourneren. Bij gebreke van een (tijdige) reactie van Afnemer, wordt de overeenkomst geacht te zijn gesloten conform de schriftelijke bevestiging.

3.2. Indien Afnemer na de totstandkoming van de overeenkomst wijziging en/of annulering van het overeengekomen wenst, dient hij Ondernemer daarvan zo spoedig mogelijk schriftelijk op de hoogte te stellen. Wijziging en/of annulering inslechten moge lijk na instemming van Ondernemer. Het risico in verband met mondelingc.q. telefonisch opgegeven wijziging en/of annulering rust op Afnemer, tenzij Ondernemer de betre ende wijziging schriftelijk heeft bevestigd.

3.3.a. Eventuele extra kosten in verband met een wijziging, van welke aard dan ook, komen voor rekening van Afnemer.

3.3.b. Indien Afnemer de overeenkomst geheel of gedeeltelijk annuleert, is hij gehouden Ondernemer volledig schadeloos te stellen voor alle kosten en verliezen daaruit voortvloeiend.

  1. PRIJZEN / PRIJSOPGAVEN.

4.1. Prijzen luiden in Euro’s, exclusief b.t.w. en/of andere he ngen van overheidswege en zijn berekend exclusief de kosten van transport en/of verzending, verzekering en installatie. Voorn oemde kosten komen voor rekening van Afnemer.

4.2. Prijsopgaven hebben uitsluitend betrekking op de daarbij aangegeven hoeveelheden en gelden slechts voor zover het aangebodene in zijn geheel wordt afgenomen.

4.3. Als prijs heeft te gelden de prijs op het moment van het tot stand komen van de overeenkomst. Indien op enig moment daarna, voordat de algehele levering heeft plaatsgevonden, wijzigingen optreden in één of meer prijsbepalende factoren, van welke aard ook, ertoe leidend dat de overeengekomen prijs achteraf gezien hoger had moeten zijn, is Ondernemer bevoegd de kostenstijging integraal door te berekenen. Onder prijsbepalende factoren wordt bijvoorbeeld doch niet limitatief verstaan: grondstofprijzen, materiaal-, loon- en transportkosten, invoerrechten, b.t.w. en andere hengen.

  1. BETALING.

5.1 Behoudens afwijkende afspraken, dient betaling contant te geschieden bij levering danwel installatie of enige andere verrichting. Alle facturen dienen te worden betaald overeenkomstig de op de factuur vermelde betalingscondities. Bij gebreke van specifiek condities dienen de facturen binnen 14 dagen te worden voldaan.

5.2 Indien de uitvoering van de overeenkomst zich uitstrekt over een periode langer dan een (1) maand of indien de omvang van het verschuldigde bedrag daarvoor naar mening van Ondernemer in aanmerking komt, is Ondernemer bevoegd tussentijds en/of in termijnen te factureren dan wel vooruitbetaling te verlangen. Het hier bepaalde geldt eveneens in geval van een gedeeltelijke levering, waaronder mede wordt verstaan de levering van onderdelen van een samengestelde opdracht.

5.3 Ondernemer is te allen tijde bevoegd van Afnemer te verlangen dat hij voldoende zekerheid stelt voor de nakoming van zijn betalingsverplichtingen. Indien Afnemer ondanks een verzoek daartoe nalaat zekerheid te stellen, is Ondernemer bevoegd haar verplichtingen jegens Afnemer op te schorten. 

5.4 Afnemer kan niet betalen door middel van verrekening. Afnemer kan zijn betalingsverplichtingen niet opschorten indien en voor zover hij meent jegens Ondernemer aanspraken geldend te kunnen maken; ook niet indien deze aanspraken samenhangen met een recht van reclame.

5.5 Onverminderd de overige aan Ondernemer toekomen de rechten, is Ondernemer met onmiddellijke ingang en zonder nadere ingebrekestelling bevoegd bij niet-tijdige betaling, om welke reden dan ook, over (het) achterstallige bedrag(en) een rente te he en van tenminste 3 % boven het op dat moment geldende disconto van de Nederlandse Bank, te berekenen per kalendermaand of gedeelte daarvan vanaf de betre ende vervaldag(en).

5.6 Indien Ondernemer genoodzaakt is een vordering uit handen te geven, komen, afgezien van eventuele overige aanspraken op schadevergoeding, alle hiermee gemoeide kosten integraal voor rekening van Afnemer.

  1. LEVERING.

6.1. Afhankelijk van het type product dat aan de Afnemer wordt geleverd, levert de importeur direct zonder tussenkomst van Ondernemer ofwel levert Ondernemer zelf rechtstreeks.

6.2. In het eerste in sub 6.1 genoemde geval, regelt de importeur de wijze van vervoer en rust het risico in verband met de te leveren producten op hem c.q. op Afnemer. Terzake is Ondernemer niet aansprakelijk.

6.3. In het tweede in sub 6.1 genoemde geval staat de wijze van vervoer en/of verzending ter keuze van Ondernemer. Het risico van de te leveren producten gaat op Afnemer over op het moment dat de producten feitelijk op de overeengekomen plaats worden afgeleverd.

6.4. Indien is overeengekomen dat de te leveren producten door de Afnemer bij Ondernemer worden opgehaald, gaat het risico terzake van deze producten op hem over op het moment dat Ondernemer aan Afnemer heeft bericht dat de producten bij hem ter beschikking van Afnemer gereed staan. De producten dienen uiterlijk binnen 10 dagen na een daartoe strekkend bericht van Ondernemer door de Afnemer te worden opgehaald.

6.5. Indien is overeengekomen dat levering op afroep zijdens de Afnemer zal plaatsvinden, dient deze levering in ieder geval plaats te vinden binnen 3 maanden na het totstand komen van de overeenkomst. Verlenging van deze termijn – met ten hoogste 3 maanden – is slechts mogelijk na vergoeding van eventuele extra kosten en/of na vooruitbetaling van de overeengekomen prijs.

6.6. Ondernemer is bevoegd in gedeelten te leveren.

  1. LEVERTIJD.

7.1. Overeengekomen (leverings)termijnen gelden nie t als fataal, ook niet indien deze uitdrukkelijk zijn aanvaard. Bij niet tijdige levering is Ondernemer pas na een ingebrekestelling door Afnemer en verloop van de daarin opgenomen redelijke termijn in verzuim.

7.2. Indien Afnemer verzoekt om levering vóór ommekomst van de overeengekomen leveringstermijn, indien en voor zover dit mogelijk is, komen de extra in verband daarmee gemaakte kosten van Ondernemer voor rekening van Afnemer.

  1. INSTALLATIE.

8.1 Met inachtneming van het sub 4.1. bepaalde worden de door Ondernemer aan de Afnemer geleverde producten na aflevering door Ondernemer ofwel een door haar aan te wijzen derde bij Afnemer geïnstalleerd. Ondernemer bepaalt de wijze waarop de installatie SERVICE4Coffee uw wens is onze service plaatsvindt. Indien een schriftelijke speci­ficatie is overeengekomen, zal de installatie conform deze speci­ficatie plaatsvinden.

8.2 In alle gevallen zal Afnemer vóór a‑evering van de producten een passende installatieplaats met alle noodzakelijke faciliteiten, zoals bijvoorbeeld doch niet limitatief, bekabeling ter beschikking stellen.

8.3 Afnemer zal Ondernemer voor de uitvoering van de noodzakelijke werkzaamheden toegang verlenen tot de plaats van installatie gedurende de normale werkuren van Ondernemer.

  1. OVERMACHT.

9.1. Onder overmacht wordt onder meer verstaan elke omstandigheid buiten de wil en toedoen van Ondernemer, al dan niet ten tijde van het aangaan van de overeenkomst voorzienbaar, ten gevolge waarvan nakoming redelijkerwijs niet van Ondernemer kan worden verlangd, zoals: gebrek aan grondstoen, fabrieks- of vervoersstoringen van welke aard dan ook en hoe ook ontstaan, werkstakingen, uitsluitend van of gebrek aan personeel, quarantaine epidemieën, mobilisatie, staat van beleg, oorlog, opstootjes, belemmerde of gesloten aanvoer te land, ter zee of in de lucht, vorstverlet, wanprestatie van derden, al dan niet aan hen toerekenbaar, door Ondernemer ten behoeve van de uitvoering van de overeenkomst ingeschakeld, alsmede alle belemmeringen veroorzaakt door maatregelen van overheidswege. Voorgaande is tevens van toepassing indien deze omstandigheden onze leveranciers of door ons ingeschakelde deskundigen betreden.

9.2. In een geval zoals omschreven in 9.1 dient de Afnemer daarvan zo spoedig mogelijk op de hoogte gesteld worden en bericht of levering nog mogelijk is en zo ja, binnen welke termijn.

9.3. Indien levering weliswaar niet blijvend onmogelijk is, maar niet alsnog binnen drie maanden kan plaatsvinden, zijn beide partijen bevoegd de overeenkomst door een schriftelijke mededeling aan de andere partij te ontbinden, zonder dat enige schadevergoeding is verschuldigd. Een zodanige mededeling zal moeten geschieden binnen één (1) week na de (ontvangst van de) mededeling als in sub 9.2 bedoeld.

 9.4. Terzake van het reeds door Ondernemer uitgevoerde gedeelte van de overeenkomst blijft Afnemer tot betaling gehouden.

  1. EIGENDOMSVOORBEHOUD.

10.1. Levering vindt plaats onder eigendomsvoorbehoud. Dit voorbehoud geldt terzake van vorderingen tot betaling van alle door Ondernemer aan Afnemer krachtens enige overeenkomst geleverde of te leveren producten en/of diensten, alsmede terzake van vorderingen wegens het tekortschieten van Afnemer in de nakoming van deze overeenkomsten.

10.2. Ondernemer is bij niet-tijdige betaling dan wel indien gegronde reden bestaat om aan te nemen dat niet of te laat zal worden betaald, bevoegd de geleverde producten, terug te nemen. Een dergelijke terugname geldt als een ontbinding van de gesloten overeenkomst(en). Voor zoveel nodig wordt Ondernemer beschouwd als door Afnemer onherroepelijk gemachtigd om de beterende producten weg te (doen) halen daar waar deze zich bevinden.

10.3. Afnemer is bevoegd in het kader van de normale bedrijfsuitoefening te beschikken over de producten waarop het eigendomsvoorbehoud rust. Afnemer dient op haar beurt de producten waarop het eigendomsvoorbehoud rust(te), aan derden slechts onder eigendomsvoorbehoud te leveren. Afnemer is verplicht Ondernemer op eerste verzoek een stil pandrecht te verlenen op de vorderingen die hij op de beterende derden heeft of zal krijgen. Onder normale bedrijfsuitoefening wordt niet verstaan het verschaffen van zekerheid aan derden, op welke wijze en in welke vorm dan ook.

10.4.Indien de door Ondernemer te leveren producten bestemd zijn tot vermenging met zaken van derden, is Afnemer verplicht Ondernemer op eerste verzoek, zonodig voordat levering aan hem plaatsvindt, een stil pandrecht te verlenen op de vorderingen die hij op deze derden heeft of zal krijgen.

  1. DOORVERKOOP.

11.1.Partijen achten indien Afnemer een groothandel drijft geen sprake van een normale bedrijfsuitoefening in de zin van sub 10.3 indien Afnemer

  1. de producten levert aan andere groothandelaren of ten behoeve van groothandelaren aan derden;
  2. de producten die door Ondernemer alleen voor grootverbruikers zijn bestemd levert aan detaillisten;
  3. de producten levert aan personeelsinkoopverenigingen;
  4. de producten levert aan hen van wie door Ondernemer bekend is gemaakt c.q. Afnemer bericht heeft ontvangen, dat zij van de ontvangst van één of meer producten zijn uitgesloten;
  5. de producten levert aan grootverbruikers tegen een verkoopprijs die lager is dan de door Ondernemer vastgestelde prijs;
  6. de producten niet levert in de originele, van Ondernemer afkomstige verpakking, c.q. in een gewijzigde of beschadiging bepakking;
  7. zich ondanks uitdrukkelijke toestemming van Ondernemer niet onthoudt van het zodanig aanbrengen van zijn eigenhandelsmerk op de verpakking van de goederen, dat daardoor het fabrieksmerk van Ondernemer niet meer zichtbaar is;
  8. met diens afnemer, indien deze bedrijfsmatig handelt, niet door middel van een kettingbeding, overeenkomt dat de sub 11 a t/m g genoemde verplichtingen bij doorlevering binnen Nederland moeten worden nagekomen.
  1. RECLAME / GARANTIE.

12.1.Op strae van verval van zijn recht tot reclame dient Afnemer eventuele reclames verband houdende met zichtbare onvolkomenheden en/of manco’s in de te leveren hoeveelheid binnen acht dagen na levering c.q. uitvoering aan Ondernemer te melden. Alle overige reclames dienen binnen twee weken nadat Afnemer eventuele onvolkomenheden bekend zijn geworden of bekend hadden kunnen zijn, schriftelijk door Ondernemer te zijn ontvangen, onder nauwkeurige omschrijving van de klacht(en). Reclames na a‑oop van een periode van één (1) jaar na levering c.q. uitvoering worden niet meer door Ondernemer in behandeling genomen. In geval van occasionproducten geldt een verkorte termijn van drie (3) maanden.

12.2.Op strae van verval van zijn recht tot reclame, dienen de producten ten aanzien waarvan Afnemer reclameert, door hem zorgvuldig te worden bewaard en op ons eerste verzoek aan Ondernemer ter beschikking te worden gesteld c.q. te worden geretourneerd.

12.3.a. Reclame is niet mogelijk indien de producten afwijkingen vertonen die vallen binnen een normale of in de branche gebruikelijke productietolerantie. Zij is evenmin mogelijk met betrekking tot

onvolkomenheden in, aan of samenhangend met het elektrische gedeelte, de van rubber vervaardigde onderdelen of de veiligheidsventielen van het geleverde; noch met betrekking tot onvolkomenheden die het gevolg zijn van normale slijtage.

  1. Reclame is niet mogelijk met betrekking tot afwijkingen die als gevolg van van buiten komende oorzaken en/of van enig handelen of nalaten van Afnemer of derden. In het bijzonder, maar niet uitsluitend, kan niet worden gereclameerd indien de onvolkomenheden hun oorzaak vinden in onoordeelkundig of achteloos gebruik en/of opslag; te zware belasting of onvakkundig onderhoud; reparatiewerkzaamheden, veranderingen of (ver)plaatsing zonder uitdrukkelijke toestemming aangebracht c.q. verricht; het niet opvolgen van de door Ondernemer verstrekte gebruiks- en onderhoudsvoorschriften.
  2. Reclame is niet mogelijk indien het feit dat de producten niet voldoen, het gevolg is van enig voorschrift van overheidswege met betrekking tot de aard of kwaliteit van de toegepaste constructie of materialen. Indien de technische inzichten in de branche dan wel de terzake relevante overheidsvoorschriften wijzigen, kan Ondernemer niet enkel dáárom een tekortkoming worden toegerekend en heeft Afnemer niet enkel op deze grond het recht tot reclameren.

12.4.In geval Afnemer met inachtneming van het hiervoor bepaalde reclameert en deze reclame door Ondernemer gegrond bevonden wordt, zal Ondernemer, ter harer keuze, de betreende producten of onderdelen daarvan vervangen, waarna deze eigendom van Ondernemer worden en aan Ondernemer franco dienen te worden geretourneerd- of kosteloos hersteld dan wel een prijsreductie wordt verleend, een en ander in overeenstemming met en beperkt tot de garantie door de fabrikant aan Ondernemer gegeven.

12.5.Voorrijdkosten, kosten van vervoer, (retour)verzending en/of opslag komen voor rekening van Afnemer. De te vervangen en/of te herstellen producten of onderdelen daarvan vallen onder zijn risico.

12.6.Aan het hiervoor in dit artikel bepaalde kan Afnemer geen rechten ontlenen indien hij zijn betalingsverplichtingen niet (volledig) nakomt.

  1. AANSPRAKELIJKHEID / VRIJWARING.

13.1. Ondernemer is niet aansprakelijk voorschade die door de door Ondernemer geleverde producten of verrichte diensten is veroorzaakt aan de zijde van Afnemer of derden, tenzij sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid bij Ondernemer.

13.2 In het geval dat Ondernemer aansprakelijk is, dan is die aansprakelijkheid beperkt tot maximaal 5% van het factuurbedrag.

13.3 Ondernemer is niet aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder, doch niet limitatief, begrepen gevolgschade, gederf de winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie.

13.4 Afnemer vrijwaart Ondernemer voor alle aanspraken van derden met betrekking tot rechten van intellectuele eigendom op door de Afnemer verstrekte materialen of gegevens, die bij de uitvoering van de overeenkomst worden gebruikt. Afnemer vrijwaart Ondernemer tevens voor alle aanspraken  van derden wegens door hen geleden schade veroorzaakt door de door de Ondernemer geleverde producten en/of verrichte diensten.

13.5 Indien de schade niet onder enige verzekeringsdekking valt, is Ondernemer niet aansprakelijk.

  1. OPSCHORTING / ONTBINDING.

14.1. Ondernemer is bevoegd zonder ingebrekestelling en onverminderd de overige haar toekomende rechten, zonder rechterlijke tussenkomst, de overeenkomst geheel of gedeeltelijk met onmiddellijke ingang te ontbinden of op te schorten, indien Contactpartner surséance van betaling wordt verleend, of in faillissement wordt verklaard, of indien zijn bedrijf wordt stilgelegd, geliquideerd of geheel of gedeeltelijk wordt overgenomen. In deze gevallen is iedere vordering op Afnemer direct en geheel opeisbaar, zonder dat Ondernemer tot enige schadevergoeding of garantie gehouden is.

14.2. Bovenstaande geldt eveneens indien Afnemer je gens Ondernemer tekortschiet in de nakoming van zijn verbintenissen.

  1. TOEPASSELIJK RECHT / CONVERSIE / WIJZIGING

15.1 De nietigheid of vernietigbaarheid in recht van een of meer bepalingen van deze algemene voorwaarden laat de toepasselijkheid van de overige onverlet. Partijen zullen nietige bepalinge n met inachtneming van de inhoud en strekking van deze Voorwaarden en de overeenkomst vervangen voor rechtsgeldige bepalingen.

15.2 Ondernemer is bevoegd de Voorwaarden te wijzigen.

15.3 Op de Voorwaarden en de overeenkomsten waarop deze Voorwaarden van toepassing zijn, worden beheerst door Nederlands recht.

15.4 De bevoegde rechter te Arnhem is bij uitsluiting bevoegd van alle geschillen tussen Ondernemer en Afnemer kennis te nemen.

II BIJZONDER DEEL

De in dit bijzondere deel vermelde bepalingen zijn naast de Algemene Bepalingen van deze Voorwaarden van toepassing indien Ondernemer werkzaamheden verricht ten behoeve van Afnemer, bijvoorbeeld, doch niet limitatief, reparatie-, onderhouds- en servicewerkzaamheden, het

ontwikkelen van programmatuur of informatiesystemen, dan wel het verlenen van assistentie daarbij.

  1. UITVOERING

1.1 Ondernemer zal zich naar beste kunnen inspannen de dienstverlening met zorg uit te voeren, in voorkomend geval conform de schriftelijk vastgelegde afspraken.

1.2 Indien is overeengekomen dat de dienstverlening in fasen zal plaatsvinden, is Ondernemer gerechtigd de aanvang van de diensten die tot een volgende fase behoren uit te stellen totdat Afnemer de resultaten van de daaraan voorafgaande fase schriftelijk heeft goedgekeurd. Ondernemer is, behoudens andersluidende afspraken, voorts gerechtigd de aanvang van de diensten die tot een volgende fase behoren uit te stellen totdat verschuldigde betalingen zijn verricht.

1.3 Indien de overeenkomst is aangegaan met het oog op uitvoering door een bepaald persoon, is Ondernemer steeds gerechtigd deze persoon te vervangen door een persoon met gelijke kwaliteiten.

1.4 Indien Ondernemer op verzoek of met voorafgaande instemming van Afnemer werkzaamheden of andere prestaties heeft verricht die buiten de inhoud van de overeengekomen werkzaamheden vallen, zullen deze werkzaamheden aan Ondernemer vergoed worden volgens de gebruikelijke tarieven van Ondernemer. Afnemer

aanvaardt dat door uitvoering van werkzaamheden zoals voornoemd, het tijdstip van de afgesproken of verwachte voltooiing kan worden beïnvloed.

1.5 Ondernemer is niet gehouden te voldoen aan een verzoek van Afnemer om extra werkzaamheden buiten de overeenkomst om te verrichten.

1.6 Indien de overeenkomst ziet op gebruik en/of onderhoud van producten, dan geldt dat Afnemer dit recht enkel heeft ten behoeve van zijn eigen bedrijf of organisatie, en indien het een consument betreft, privégebruik.

1.7 Afnemer dient eventuele geconstateerde gebreken gedetailleerd aan Ondernemer te melden.

  1. ONDERHOUD EN GEBRUIK

2.1 De overeenkomst voor onderhoud van producten wordt aangegaan voor de tussen partijen overeengekomen duur, bij gebreke waarvan een duur van één (1) jaar geldt. De duur van de overeenkomst wordt telkens stilzwijgend met een gelijke periode verlengd, tenzij een van partijen de overeenkomst schriftelijk beëindigt met inachtneming van een opzegtermijn van minimaal drie (3) maanden voor het einde van de betre­ende periode.

2.2 Onder onderhoud wordt verstaan:

  1. preventief onderhoud. De door Ondernemer ter voorkoming van storingen noodzakelijk geachte inspectie, afstellin g en/of reiniging van de producten;
  2. correctief onderhoud: het ophe­en van storingen aan de producten welke zijn ontstaan bij normaal gebruik van de producten ten gevolge van natuurlijke slijtage en door eigen gebreken aan de producten alsmede het uitvoeren van de hiervoor benodigde reparaties en het vervangen van versleten respectievelijk beschadigde onderdelen;

2.3 Het onderhoud wordt verricht gedurende zeven dagen per week tussen 7.00 en 22.00 uur en met uitzondering van algemeen erkende feestdagen.

2.4 Afnemer kan de producten op zijn kosten doen verplaatsen enkel na voorafgaande schriftelijke toestemming van Ondernemer.

2.5 Afnemer zal in geval van een storing Ondernemer hiervan onverwijld schriftelijk in kennis stellen, waarbij tevens eenvoldoende gedetailleerde omschrijving van de storing wordt gegeven.

2.6 Afnemer is niet bevoegd de door Ondernemer geleverde producten aan te sluiten. De kosten van het onderzoeken en ve rhelpen van storingen die hieruit voortvloeien, komen voor rekening van Afnemer.

2.7 Afnemer draagt zorg voor en is verantwoordelijk voor de technische, ruimtelijke en overige voorzieningen die nodig zijn om de producten te laten functioneren.

  1. WERKINGSSFEER

3.1 Tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders overeengekomen, verricht Ondernemer enkel in Nederland werkzaamheden en ten behoeve van in Nederland geïnstalleerde producten.

Support en Services

Is jouw espresso machine een ander merk? Geen zorgen, neem gerust contact met ons op!

La Marzocco Home Espresso machine Services en Onderhoud
Animo Koffiemachine services
Bravilor Bonamat Koffiemachine services
Dalle Corte Koffiemachine services
FAEMA Koffiemachine services
Kees van der Westen Koffiemachine services
La Cimbali Koffiemachine services
La Marzocco Koffiemachine services
Dalle Corte Koffiemachine services
La Pavoni Koffiemachine services
Mahlkonig Koffiemachine services